Moduł: „Wprowadzenie do obsługi klienta instytucji kultury”

Szkolenie podkreśla rolę personelu pierwszego kontaktu i znaczenie wysokiej jakości obsługi, rozwija postawy sprzyjające współpracy z odwiedzającymi zgodne z procedurami obowiązującymi w instytucjach dziedzictwa.

Czas szkolenia: jeden dzień, ok. 9 godzin + 1 godz. na egzamin

Cele szkolenia:

  • Uświadomienie znaczenia wysokiej jakości obsługi.
  • Analiza technik pomagających w spełnieniu i przekraczaniu oczekiwań klienta.
  • Stworzenie w zespole podstaw do otwartej, dynamicznej współpracy między sobą oraz z klientem.
  • Doskonalenie umiejętności w sferze komunikowania się i współpracy z innymi oraz dzielenia się doświadczeniami.
  • Uświadomienie sobie przez uczestników swoich indywidualnych postaw i barier utrudniających współpracę.
  • Kształtowanie postaw sprzyjających współpracy z klientem.

Zawartość merytoryczna:

  • Wprowadzenie – ustalenie norm grupowych i omówienie proponowanych zasad pracy szkoleniowej.
  • Przedstawienie przebiegu szkolenia, jego celów i zakładanych efektów.
  • Zapewnienie klientowi satysfakcji dzięki obsłudze najwyższej jakości.
  • Oczekiwania i potrzeby klientów.
  • Ocena zadowolenia klientów.
  • Nasza rola w tworzeniu najwyższej jakości obsługi.
  • Inteligencja emocjonalna.
  • Zasady dobrej komunikacji: aktywne słuchanie i umiejętność zadawania pytań.
  • Powitanie klienta i prowadzenie small talk.
  • Przekraczanie oczekiwań klientów.

Materiały szkoleniowe i wyposażenie:

  • Tablica typu flipchart (z papierowymi kartami) i pisaki.
  • Laptop i projektor multimedialny oraz ekran.
  • Opcjonalnie (w zależności od szkolonej grupy) fotografie wykonane w obiekcie.
  • Długopisy i notatniki.
  • Materiały informacyjne dotyczące misji i przepisów wewnętrznych danej instytucji (np. strategia, regulamin zwiedzania, przepisy dotyczące zniżek itp.).

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi modułami szkoleniowymi, dostępnymi w ramach programu ECHOCAST.


kontakt:
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
echocast@muzeum-wilanow.pl

Polecane